Sådan finder LUXIVO automatisk andre variationer af et produkt

Med vores store viden om Shopifys API’er og et smart lille trick, sparede vi LUXIVO for mange arbejdstimer til vedligehold af produktsortimentet. 

Luxivo har - som mange andre online modebutikker - et stort produktsortiment. Faktisk mere end 4000 produkter, som bliver opdateret og udskiftet næsten hver uge. Desuden skal hvert produkt oprettes særskilt i forskellige farver. Det betyder som udgangspunkt at kunden ikke kan navigere ubesværet mellem de forskellige variationer af et produkt.

 

Denne udfordring kan eksempelvis løses ved at bruge metafields. I så fald skal Luxivo ved hvert produkt indsætte URL’en til de øvrige relaterede produkter i meta-feltet. Og det ville tage mange timer på ugentlig basis. For en webshop i vækst er det ikke en holdbar løsning. 

 

Da Luxivo opsøgte os, efterspurgte de derfor en smart løsning, som kunnemgøre deres produkthåndtering lettere. Vi har udviklet en løsning, der både sparer dem mange arbejdstimer ugentligt, men som også undgår de fejl, der kan opstå ved at kopiere og indsætte utallige URL’er dagligt. 

Spar penge med automatisk produkthåndtering

Sådan lavede vi en automatiseret løsning til LUXIVO

For at lave en automatisk løsning, krævede det, at vi fandt et mønster for, hvordan produkter oprettes og navngives. Heldigvis havde LUXIVO været konsekvent i deres navngivning, og de fulgte allerede et mønster for langt de fleste produkter.

 

Den samme style var oprettet med samme navn, hvor kun det sidste ord i navnet adskilte sig og afspejlede farvevarianten. Med det som udgangspunkt aftalte vi et klart mønster for, hvordan produkter skulle navngives fremover, og de få produkter, som afveg fra skabelonen blev tilpasset. Fra nu af vil alle Luxivos produkter altså blive navngivet med samme logik - og det er en forudsætning for at den efterfølgende automatisering kan lade sig gøre. 

 

Ved at udnytte særlige funktioner i Shopifys API, har vi lært den at adskille produknavnet i stylenavn og farve. Derfor kan den nu bruge oplysningerne om styles og farver til automatisk at finde relaterede produktvarianter. Det vil for eksempel sige, at ved visningen af Lacoste Regular Logo Tee i blå, indlæses en oversigt over de øvrige farver, som netop denne Lacoste t-shirt fås i.

 

Projektetforløbet

Analyse af produktnavne > Fastlæggelse af mønster > Automatisk kategorisering af produktstyles

 

Del af skalerbar shop

Når man er ekspert i Shopify, findes der mange muligheder for at optimere og automatisere processer som produktvedligehold og -oprettelse. Ofte kræver det ikke ret mange ressourcer at implementere en løsning, som den Luxivo har fået, og udbyttet vil efterfølgende betale investeringen mangfoldigt tilbage i kraft af sparet arbejdstid og færre fejl. En løsning som denne er desuden en vigtig del af at have en skalerbar shop.

 

Skal vi hjælpe dig med automatisering?

Kontakt os

Andre artikler du måske finder interessant