Sådan sælger Poster&Frame i flere valutaer og sprog på én Shopify shop med Shopify Payments

Med Shopify Payments har vi udviklet en stærk, international løsning til Poster&Frame, som har resulteret i markant flere konverteringer fra udenlandske kunder.

 

I lang tid har det ikke været muligt at drive en Shopify webshop med flere valutaer og sprog på samme installation - med mindre man ville være afhængig af en række forskellige apps, som alle har det tilfælles, at de begrænser dig og din webshops udvikling. Med andre ord var dette en dårlig løsning, hvis du ville have en skalerbar shop. Men sådan er det ikke længere.

 

Selvom de fleste vælger at køre flere shops sideløbende, når de ekspanderer deres shop til flere lande - dvs. at de udvider med én shop pr. marked, de sælger til - er der andre muligheder for international ekspansion i Shopify. En løsning med flere lokale shops stiller høje krav til de bagvedliggende systemer, og det kan du altså komme udenom ved at udvide en enkelt shop til det globale marked med Shopify Payments.

 

 

Sådan gjorde vi for Poster & Frame

Vi startede med at bestemme, hvilken valuta og og hvilket sprog, der skulle være det primære på webshoppen, fordi det er forudsættende for de tekniske tilpasninger af tema og opsætning. Med den daværende shop og kundens egne ønsker in mente, valgte vi DKK som primær valuta, mens engelsk blev valgt som det primære sprog. 

 

Overblik over opgaven

  • Opsætning af flere sprog og valutaer: Primær opsætning, automatisk redirect og manuelt valg af opsætning.
  • Tilpasning af tema, så det understøtter flere sprog og valuta. 
  • Understøttelse af flere sprog og valuta i Artwall og Wishlist
  • Tilpasning af Clerk for at vise produkter med valgt sprog og valuta

 

Efterfølgende videreudviklede vi på temaet og resultatet blev en automatisk redirect til den sprogversion og valuta, som brugeren har valgt som præference i sin browser - og hvis ikke der er valgt en præference, sendes brugeren direkte til den primære opsætning. Udover den automatiske indstilling af sprog og valuta, gjorde vi det naturligvis også muligt at skifte sprog og valuta manuelt via menuen.

 

Opdatering af øvrige funktioner

Med udviklingen af temaet fulgte selvfølgelig også en opdatering af Artwall og Wishlist, som vi tidligere har lavet for Poster & Frame. For at de to funktioner skulle fungere upåklageligt på flere sprog og valuta, måtte der ændres lidt i deres opsætning. Det samme var tilfældet med Clerk som - uden vores indgriben - ville vise produkterne sammen med prisen i den primære valuta, og altså ikke den valuta, der var valgt for resten af siden.

 

I dag - ca. ét år efter launch af den nye løsning - kører shoppen som forventet, og det kan ses i dataene: antallet af konverteringer for udenlandske brugere er steget markant, og Poster & Frame sender nu indrammede plakater til både Europa, USA, Sydamerika og Asien.

 

Træf den rigtige beslutning om internationalisering

Står du over for en international ekspandering af din shop? Vi har hjulpet mange webshopejere med at forstå fordele og ulemper, når man skal vælge, om man vil have én shop pr. marked, eller én samlet global shop. Det kræver både et stort indblik i de tekniske løsninger og en grundig forståelse for, hvad ambitionerne for fremtiden er, når man skal træffe den rigtige beslutning.

 

Skal vi hjælpe dig?

Kontakt os

Andre artikler du måske finder interessant